Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

fredag 18 november 2011

Bokklubb!

Glädje och energi - det ger tjejerna mig när vi träffas. God mat och dryck därtill så är tillvaron komplett. Igår blev det en krämig Lasagne med en god tomat, ruccola & mozzarellasallad med ett italienskt vin. Smakade en litenliten slurk men hade gärna tagit lite till om jag inte skulle sitta bakom ratten senare ;)

Boken som skulle ventileras var ju "Ett litet snedsprång" av Denise Rudberg och den fick ett ljummet mottagande och avhandlades rätt snabbt. De flesta av oss tyckte att de förutfattade meningarna vi hade från början infriades även om ett par stycken skulle kunna tänka sig att läsa fortsättningen.
En av tjejerna hade läst ett par av hennes tidigare böcker och sa att denna var bra i jämförelse. Hm säger jag då, inget jag kommer att ge mig i kast med med andra ord.

Vi var nog rörande överrens om att det var för mycket fokus på pengar, dyra kläder och  inredda arkitektritade hus. Och alltför detaljerade beskrivningar av sex - men vi kom fram till att det är nog vi som är för gamla ;)
Storyn i sig var intressant men hade hon lagt fokus på själva handlingen istället för att berätta om allt det lyxiga så hade det varit ok.

Boken vi ska läsa till kommande träff  blev "En dag" av David Nicholls och den har jag ju alldeles precis läst så det blir bara en uppfräshning. Kan ju se filmen eftersom den går på bio just nu och bio är alltid mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar