Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

lördag 12 februari 2011

Hej på dig och varmt välkommen!

Det här är mitt allra första inlägg i en alldeles egen blogg. Har funderat ett tag på att jag vill skriva ner lite tankar om olika böcker, kanske ge lite lästips men framför allt bara få ner på pränt vad jag tycker om, eller inte tycker om, det jag läser.

På väg till Sälen för ett par veckor sen lyssnade maken och jag på "Snömannen" av Jo Nesbö. Jag hade självklart hört talas om författaren och hans böcker men aldrig gett honom en chans trots upprepade rekommendationer. Egentligen "bör" man väl lyssna på eller läsa böckerna i ordning eftersom det handlar om en och samme kommissarie men vi högg en i farten som vi båda tyckte verkade bra och jisses vad rätt vi hade!
Nu hann vi inte lyssna klart, inte ens vägen hem räckte till, så jag lånade boken (eftersom jag somnar om jag lyssnar på ljudböcker hemma) och det var en riktigt spännande bladvändare. Nu är det jag som rekommenderar hans böcker och jag har redan gett mig i kast med "Fladdermusmannen" som är en tidigare bok med samme författare och med samme kommissarie.

Nu är mitt första inlägg gjort och jag ska försöka hålla bloggen uppdaterad med diverse tankar och boktips

Må gott tills nästa gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar