Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

måndag 4 april 2011

När tiden inte räcker till

Vilken helg! Jag önskar verkligen att jag haft en extra ledig dag efter denna helgen för jisses, det har gått i ett.Allt som har hänt är roliga saker i och för sig men det blev kanske lite väl intensivt.

Torsdag Träff med mina fantastiska Bokklubbsvänner

Fredag   Träff med grannarna som vi inte träffat på hela höst/vintern trots att vi lovade varandra att vi inte skulle gå i ide efter sommarnas härliga träffar. Vi beställde pizza, drack lite vin respektive öl och pratade till midnatt. Hur mysigt som helst men en fredag kväll är man ju lite trött efter veckan som gått. Jag somnade inte där iallafall ;)

Lördag   Plockande och fixande inför Sonens 8-årsdag på söndagen, förberedde efterrätten som han valt istället för tårta, somnade en stund för att orka med överraskningsfesten vi skulle på på kvällen. Denna fest fick vi inbjudan till i onsdags så det var snabba turer. Köpte en fin skål från Jelly Bean som present, men den är finare i verkligeheten än på bilden, det är mer liv i det silvriga. Skulle själv kunna tänka mig en sån.

Det blev en härlig kväll med god mat. Grillad entrécote, pastasallad, goda såser och .... vi satt ute!!! Inte bara en stund utan hela kvällen. De har en uteplats som ligger skyddad i tre lägen, har tak och jalusier som man drar ner för att inte det ska blåsa in + att de har en öppen spis som vi tände. Det var så mysigt och så gott och så härligt att kunna sitta ute den 2 april utan att frysa och med trevligt sällskap kan det inte bli bättre.

När jag tyckte det var dags att gå hem sa sonen "Yes!". Det är nog första gången någonsin han sagt att han vill gå hem från bästa kompisen. Kunde det bero på att han ville hem och sova för att det snabbt skulle bli hans födelsedag? Kan jag aldrig tro....

Söndag   Upp vid 7.30 för att fira en alldeles underbar nybliven 8-åring. Hans önskemål var att vi skulle äta frukost på Espresso house så att han kunde få en Frapino men det är klart att han fick en liten "firarbricka" hemma också. Så det var en nöjd uppvaktad son som satte sig i bilen för avfärd till Espresso House.

Sen blev det handling till middagen vi skulle ha på kvällen. Tacobuffé var önskemålet så så fick det bli. Fyller man år så gör man. Efterrätten blev Vit chokladpannacotta som serverades i små portionsskålar (IKEA har perfekta ljushållare som är alldeles lagom till detta). La på en Nobelsse, mixade tinade jordgubbar med lite florsocker, hällde på detta samt dekorerade med en färska jordgubbar. Även efterrätten var sonens idé då han sett Halv Åtta hos mig och fått inspiration om nåt med krossad vit choklad och jordgubbssås.

Efter att gästerna gått kände jag mig som en  urlakad sill och längtade redan till nästa helg där ingenting är inbokat. Men ikväll... ikväll ska jag utnyttja presentkortet jag fick när jag fyllde år och gå på ansiktsbehandling. Så skönt det ska bli... risken är väl bara att jag börjar snarka när jag ligger där...

1 kommentar:

  1. Vilken intensiv helg! Fast det låter som en trevlig sådan! Att ni kunde sitta ute, så härligt!
    Simon är för mysig. Bara att komma på att man vill äta frukost på Espresso House!! Låter som en bra start på födelsedagen! :-)
    Har du börjat läsa boken? Jag har inte fått min än, men väntar otåligt.
    Idag är JAG trött som en gnu! Det sena Body Pump-passet med Kim var superbra, men jag hade svårt att somna.
    Hoppas att vi snart ses på FA! Kram

    SvaraRadera