Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

tisdag 26 april 2011

Fylld av energi - solenergi :)

Vilken underbar vecka det varit! Familjen har varit i Paris och njutit av varandra, sol, mat, dryck, arkitektur och ja... njutit av Paris helt enkelt. Vi har turistat på riktigt och sett allt "man ska se" när man varit där. Eiffeltornet, Triumfbågen (som jag blev lite förälskad i för den var så vacker), Champs Elysses, Notre Dame, Montmartres (konstnärskvarter) med Sacre Coure "Heligt Hjärta" (med reservation för stavning) som ligger på Paris högsta punkt med utsikt över staden. Här fanns underbara gränder och gator som man inte kan annat än förälska sig i.
Vi har gått och gått och gått och gått lite till. Även barnen gillade staden och klagade inte mycket trots allt promenerande.
Höjdpunkten för S var när han dansade Breakdance med tonårskillar på Trocadero framför upplyst Eiffeltorn! Han tittade på dem när de dansade och det började rycka i kroppen på honom och han började dansa lite sidan om oss. Killarna såg detta och bjöd in honom för att dansa med dem. Lyckan total - hans leende gick från ena örat till det andra!

En vecka innan vi skulle åka till Paris var det inte lika kul dock. Läraren ringer mig på jobb och säger att S råkat ut för en olycka och att det var mycket blod. Det är nog det värsta man som förälder kan höra i en och samma mening.
Tydligen hade han fått ett bord över fingrarna vilket resulterade i en krosskada på höger långfinger och en spricka i höger ringfinger = sydd med fyra stygn och gipsad underarm. Lyckligtvis klarade senan sig och i och med det bör ha inte få några men av skadan men fasiken vad rädd jag blev när jag fick samtalet!

Idag har han tagit av gipset & tagit stygnen och det såg bra ut.

Mycket läst har det inte blivit - har inte funnit ro till det trots sköna lediga dagar men å andra sidan kan det bero på att boken inte fångat mig. Läser vår bokklubbsbok "Norweigan Wood" men nja..... jag hoppas den tar sig om jag säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar