Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

torsdag 26 maj 2011

Bokbeställning

Jag hörde en gång att man alltid ska hålla löften man ger till sig själv för om man inte kan hålla dem...  hur kan man hålla dem man ger andra. Själv har jag lättare, mycket lättare, för att hålla löften till andra än till mig själv. Så är det.
Nu har jag precis brutit ett löfte till mig själv. Löftet att inte köpa fler böcker innan jag har läst de jag har hemma. Men jag kunde bara inte hålla mig när Adlibris hade 3 pocket för 99kr så det blev 6 böcker. En hel massa godsaker som jag ser fram emot att läsa.

**Radhusdisco - Morgan Larsson
**Bittrare än döden - Camilla Grebe & Åsa Träff
**Från vaggan till deadline - Robert Gustafsson
**Vinteräpplen -Josefine Sundström
**En dåre fri - Beate Grimsrud
**På andra sidan solen - Maria Ernestam

Denna bok finns ännu inte på pocket men den vill jag läsa när den kommer. Handlar om syskon som inte träffats på flera år och som efter att mamman gått bort fastnar i en bitter arvstvist. De är tvungna att lära känna varandra på nytt och frågan är om de kan hitta tillbaka till varandra igen.
Sommarhuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar