Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

måndag 16 maj 2011

I torsdags var det Bokklubbsdags igen

Snack och prat och mys som vanligt och vi började med att skåla i bubbel för en av oss som skulle fylla 40 år dagen efter! Jag var inbjuden på överraskningsfest hos henne och hade fullt upp med att bita mig i tungan för att inte avslöja nåt och förstöra det hela. Satte mig så långt ifrån henne jag kunde för att minimera risken.

Värdinnan hade fixat god mat i form av en fantastisk pastasallad innehållande bl a stekt kalkon, sallad, fetaost, cocktailtomater och spenatfyllda pastaknyten. Mums med lite rosé eller rött vin till.
"Norweigan Wood" var boken vi diskuterade och jag blir lika förvånad varje gång hur olika vi kan tycka om böckerna vi läser. Jag tror ju att alla ska tycka som mig :) Av mig fick boken inte vidare högt betyg medan andra tyckte den var mer än ok. En del tyckte till och med den var bättre än vår förra bok "Vindens skugga" - jag som älskade den boken!! Men som sagt det är det som gör bokklubben så härlig - det hade ju varit urtrist om alla tyckte samma för då hade vi inte haft nåt att diskutera.

Valet av bok till nästa gång blev en helt annan bok än vad vi läst hittills nämligen "Livet, makten och konsten att våga var sig själv" av Ebba Lindsö. Har ingen koll på vem hon är men det borde jag nog ha med tanke på vad hon gjort i sitt liv. Hur som helst ska det bli intressant att läsa om hennes framgångar och bakslag.
Livet, makten och konsten att våga vara sig själv

Nästa gång vi träffas ska vi ha Picnick i det gröna och det tyckte ju jag som är lite fjantig var roligt eftersom bokklubben heter PIC (Pocket I Centrum). Är man lättroad får man många glada skratt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar