Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

fredag 9 september 2011

Long time no see

Niceville

Hur som helst, värdinnans val denna kväll föll på "Niceville" av Kathryn Stockett. Ett val som jag tyckte var utomordentligt bra eftersom jag precis börjat läsa den. Nu har jag nästan läst klart den men återkommer med vad jag tycker lite senare. Dessutom börjar den snart gå på bio, jag har fått tag i gratisbiljetter till förhandsvisningen så den ska jag gå och se tillsammans med Anna.

Ja det var ett tag sen men först var det semester och sen har man börjat jobba med allt vad det innebär. Aktiviteter på alla håll och kanter startar på nytt o s v. Men idag blir det några rader igen tänkte jag :)

För ett par veckor sen var det dags för vår härliga Bokklubb att träffas igen, första gången efter sommaruppehållet. Denna gång var vi i Malmö och det var trevlig, gott och mycket boksnack - precis som det brukar. Det hade ju blivit en hel del läsande i sommar, vissa läser ju mer än andra, så det blev många boktips som Marie skulle sammanställa. Själv känner jag att jag inte hunnit läsa så mycket som jag trodde, trots ledighet och allt.









Eftersom jag nu redan hade boken som blev vald så blev det ju ingen bok att beställa men jag kunde inte hålla mig utan igår gjorde jag en liten beställning iallafall. Tror jag tidigare skrivit om det där att hålla löften till sig själv - jag har ju lovat att inte beställa fler men det finns ju så måånga godbitar! jaja....

Igår föll valen på:

** "En dag" av David Nicolls
** "Medinas Juvel" av Sherry Jones
** "Den sjätte gudinnan" av Karin Alfredsson
** "I de sista regnet" avJanesh Vaidya

Ni får ursäkta utseendet på detta inlägget men jag får inte rätt på det, hoppas det är läsligt iallafall.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar