Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

fredag 13 januari 2012

Vilken fantastisk kväll!

Igår träffades vi igen och vilken kväll vi hade!! Vi har alltid trevligt men igår var det trevligare än vanligt. Av värdinnan blev vi bjudna på Potatis- & Purjolökssoppa med baconströssel samt ett fantastiskt gott surdegsbröd som jag inte fick nog av. Alla åt som om vi inte sett mat på en vecka och det är ju ett gott betyg på maten tycker jag :)

Boken vi diskuterade var ju som sagt "En dag" av David Nicholls och vi var nog rätt överrens om att det inte är en bok som fastnar, vi hade till och med lite svårt att komma ihåg vad den handlade om men när vi väl kom in i diskutionen kom minnena tillbaka.

Sent om sider avslöjade värdinnan vilken bok som stod på tur och det blev "Vi ses på Place de la Sorbonne" av Justine Levy, en mor-dotter-relationsbok skriven av en då 20-årig författare. Ska bli intressant att läsa.
Vi ses på Place de la Sorbonne

Nästa gång vi träffas så är det återigen min tur :) och jag har en tid haft två böcker på lut varav den ena dock inte kommit ut på pocket ännu. Nu var jag inne på Adlibris för att beställa "Vi ses...." och hittade fler böcker som jag kunde tänka mig att välja mellan så jag var ju tvungen att beställa dem också. Så hur ska jag nu kunna välja mellan dessa godbitar är frågan!? Men det måste ju anses som ett angenämt bekymmer......eller hur?

Till sist vill jag bara säga till mina Bokklubbsvänner : Jag är så oerhört glad för er! Ni ger mig härligt underbara skrattfyllda, ibland allvarstyngda, pratglada boksnackskvällar och igår var det om möjligt ännu trevligare än vanligt!!! Ni värmer mitt hjärta bara så att ni vet ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar