Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

torsdag 11 oktober 2012

Hur är det möjligt!!?

Tänk att man kan bli så glad för att en favoritförfattare kommit ut med ännu en bok :)

Jag fullkomligt älskade Carlos Ruiz Zafóns "Vindens skugga" älskade den så mycket att boken fick en puss på omslaget när den var utläst och så mycket att jag väntade med att läsa sista kapitlet för jag ville dra ut på boken en liiiiten stund till. Det händer aldrig annars!

 Läste hans "Ängelns lek" i somras och fängslades även om den inte var lika bra som den första och nu har jag precis läst en av (få) kommentarer på bloggen att han kommit ut med en bok som nu är översatt till svenska - nämligen "Himlens fånge". Åh vad jag längtar tills den kommer ut på pocket!!



Vindens skugga Ängelns lek Himlens fånge

3 kommentarer:

  1. Som du älskade jag hans första Vindens skugga , gillade hans andra men inte var den lika bra.
    Har nu läst Himlens fånga och den var bra absolut, men saknade magin jag upplevde i eran.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev du besviken att den inte var lika bra som Vindens …? Eller förväntningarna var kanske inte lika höga? Jag suger på karamellen ett tag till och väntar på pocketboken

      Radera
  2. Om du skickar mig din adress så kommer ett paket på posten. Maila den till min vanliga hotmail som finns från min blogg!

    SvaraRadera