Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

måndag 7 oktober 2013

Men vilket antiklimax!!

Kommer inspatserande till Bibblan, lämnar tillbaka en bok och går med ett leende på läpparna för att hämta de böcker jag reserverat och som jag fått meddelande om ha kommit.
Hittar den ene - "Gone Girl" av Gillian Flynn och som jag läst om på www.bokdetektiven.se och som jag tyckte lät väldigt bra. Men nähä, jag har tydligen beställt den engelska upplagan och den vill jag inte alls läsa. Inte för att jag inte tror att jag skulle klara det utan mest för att... jag inte vill.

Då är det väl en hiimlans tur att jag har en bok till att hämta ut, nämligen "Guld" av Chris Cleave (som tydligen inte alls är en kvinnlig författare som jag trott) men var står den då??!

På mitt stadsbibliotek hämtar man själv sina reserverade böcker och där min bok ska stå - är det tomt! Nån nötta har tagit min reserverade bok som jag såg så mycket fram emot att läsa men tji fick jag tur fick h*n! Prutt

och nu känner jag inte alls för att läsa boken jag laddade ner på lunchen så jag får väl hugga nån skåpmat i bokhyllan. Gammal är väl synd att kalla denna skåpmat i och för sig eftersom jag har ett gäng olästa böcker - men det är ingen av dem som jag har lust att läsa. I-landsproblem på hög nivå.

Så har ni tips på en bra bok tar jag tacksamt emot - vilken är er favoritbok t ex.
 Har jag tur kan jag reservera den på bibblan och har jag extra tur finns den på plats när jag ska hämta ut den.

Gone Girl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar