Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

torsdag 10 oktober 2013

Personlig almanacka

Jag tillhör de där som fortfarande gillar pappersalmanacka. En kalender som går att bläddra i så det är lätt överskådligt hur veckorna framöver ser ut - utan en massa knapptryckningar eller teknik. Och det bästa av allt är ju när man har en alldeles sprillans ny almanacka där ingenting finns skrivet ännu. Love it!

Så nu har jag precis beställt den jag ska använda under 2014. Jag brukar gå in på www.personligalmanacka.se för där kan man designa sin egen kalender. Du kan använda dina favoritfoto på fram- och baksida eller använda dig av de olika tema de har.

Vad gäller insidan kan du lägga in t ex födelsedagar som sen uppdateras om du väljer att beställa fler gånger. Superbra eftersom du slipper sitta och skriva in varje person som du vill komma ihåg födelsedagen på.
Du kan även välja om du vill ha med en kolumn med träning, väder, jobb. Om du vill ha randigt eller blankt, färg, "liggande" dagar eller stående. Det finns dessutom 3 storlekar på almanackorna så att du får det som passar dig bäst. Jag kör på den lilla.

Jag är så glad för mina almanackor och jag tror att det är 5:e gången jag beställer därifrån. Ett litet tips. De blir verkligen personliga eftersom du kan välja precis hur du vill att den ska se ut - inklusive färgen på gummisnodden på framsidan och linjalen som följer med.

Så här ser min nya kalender ut och det är med årets designtema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar