Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

måndag 21 februari 2011

"Vindens Skugga" av Carlos Ruiz Zafón

Har precis börjat läsa denna bok och har inte hunnit så värst många sidor men jag känner mig redan förälskad. Detta är en bok som jag tror jag kommer att gilla hela vägen..... Härligt mustigt språk.

Igår kväll läste jag ut "Fladdermusmannen" av Jo Nesbö men tyckte inte den var lika bra som "Snömannen". Egentligen borde jag nog ha läst böckerna i ordning men nu har det blivit så här och förväntningarna var nästintill skyhöga efter att ha fallit pladask för just "Snömannen".

Gillar verkligen Nesbös språk, hans förmåga att avsluta kapitel och avsnitt på ett fyndigt sätt som gör att man som läsare får tänka till lite extra om vad det egentligen är författaren menar. Kommer absolut att läsa fler böcker av honom vid annat tillfälle.

1 kommentar: