Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

måndag 18 juli 2011

Det blev inte "Jag dödar".....

Nepp, jag var inte deckarsugen så jag fortsatte på "Gargoylen" av Andrew Davidson som jag började på för en tid sen men inte orkade läsa vidare i. Jag vet inte riktigt vad jag tycker nu heller, känner att jag vill läsa vidare för den är trots allt intressant men den är seeeeg. Funderar på att ta en annan bok emellan men risken är väl stor att jag inte kommer tillbaka till "Gargoylen" alls. Har läst halva boken nu så jag får ge den nån chans till.

På Maxi hade de minsann rea på pocketböcker idag! 39 kr/st kostade de så 3 böcker hamnade i vagnen :)

1. "Bikini" av James Patterson & Maxine Paetro (Deckare)
2. "Sanningens ögonblick" av Kristin Hannah ( har läst hennes "Vad som än händer" och älskade den!)
3. "Niceville" av Kathryn Stockett

Fick dessutom en bok i födelesdagspresent av en vän häromdagen, "Kokain" av Lasse Wierup & Erik de la Reguera så nu har jag ännu mer att läsa i sommar. Ska vara på ett uppdrag nästa vecka där jag inte har nåt att göra så då lär det gå åt några böcker ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar