Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

onsdag 20 juli 2011

Gargoylen utläst

Ja då fick jag till slut läst ut "Gargoylen" av Andrew Davidson men frågar någon om jag rekommenderar en bok kommer det inte vara den som dyker upp i minnet.

Jag tyckte i och för sig att den var rätt intressant, annorlunda om inte annat, men det var så fruktansvärt seg att jag var på väg att lägga i från mig boken för andra gången (la ifrån mig den första gången redan efter ett par kapitel) för att ta några andra böcker emellan. Men risken hade då varit att jag inte tagit tag i boken igen, så jag gav den en chans till.

Boken handlar om en man som påverkad av kokain varit med om en bilolycka och blir svårt brännskadad. På sjukhuset träffar han en kvinna som berättar att de varit förälskade i tidigare liv och även att han varit brännskadad förr. Genom hela hans återhämtning berättar hon historier för honom om hur de träffades redan redan på 1300-talet, att hon då var nunna och han soldat och om alla strapatser och kämpande de fick uthärda.

Bitvis var den riktigt bra men jag hade återigen höga förväntningar på en bok  som jag blev grymt besviken på.

Efter att (äntligen) ha läst ut "Gargoylen" tog jag istället tag i "Bikini" av James Patterson & Maxine Paetro, en deckare som jag tyckte verkade bra. Men vilket urvattnat språk! Nu har jag bara läst några kapitel så jag ska inte negga den helt ännu utan vi får se hur den artar sig.

Tips på riktigt bra böcker tas tacksamt emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar