Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

fredag 2 december 2011

Arga bibliotekstantens blogg

Hahaa... ramlade över denna blogg och tyckte det var härligt roligt att läsa om vad just denna bibliotikarie upplever på sitt jobb. Här har hon samlat diverse episoder om hur människor beter sig och jag blir lika förvånad varje gång jag själv upplever detta.  Läs och få dagens skratt...

http://argabibliotekstanten.blogg.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar