Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

måndag 8 april 2013

Måndag och en rätt ok sådan....

Solen skiner, krokusarna vågar sig äntligen fram och våren är här! Jo, så är det för nu tänker jag lufta vårjackan och bara använda vinterjackan i stallet och när sonen spelar fotboll på kvällarna. Är ju rätt så kyligt då skulle jag vilja påstå.

På torsdag är det dags för vår bokklubb att träffas igen och vi ska diskutera "Stål" av Silvia Avallone. Ska bli väldigt intressant att höra vad övriga i gruppen tyckte, tror det kan bli en långdiskussion.

Det var längesen jag läste en deckare så just nu håller jag faktiskt på med två stycken samtidigt. För det första läser jag "Smärtans hus" av Jo Nesbö och tycker den är bra. Har läst två andra av honom tidigare (inte i "rätt" ordning dock) och tycker nog att "Snömannen" är bättre än denna jag läser nu, men den är helt ok.

Egentligen är jag ingen stor fan av ljudböcker för jag känner att jag inte kan koncentrera mig när jag lyssnar, tankarna vandrar åt alla håll så jag föredrar att läsa istället. Har lyssnat på nån ljudbok när jag haft ett längre uppdrag då jag fått köra en bit och då har det fungerat bra.

 Nu tänkte jag att jag skulle ta tag i mina Powerwalks igen och har därför laddat in (jag och jag förresten - jag bad maken då jag är totalt tekniskt okunnig) Don Winslows "I hundarnas våld" (som maken tyckte jag skulle börja med) på min mobil och har jag tur kan den locka mig att gå ut mer - bara för att jag vill höra fortsättningen :). Lyssnade på första delen igår och rundan blev faktiskt lite längre än jag tänkt från början och det är en bra start tycker jag! Och gott betyg åt boken..

Wellwell, vi får se hur det går sen....

Nu ser jag väldigt mycket fram emot att få höra vilken bok som presenteras på bokklubben på torsdag!

I hundarnas våld  Smärtans hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar