Om mig

Mitt foto
Hej och välkommen till min lilla vrå. Här tänkte jag skriva lite tankar och funderingar om lite allt möjligt men framför allt om böcker jag har läst, läser just nu eller har på min önskelista över böcker jag vill läsa. Jag älskar känslan av att försvinna in i en annan värld för en stund och böckerna som lämnar en känsla av saknad efter sig är de bästa, oavsett kategori. Jag väljer gärna böcker som beskriver karaktärerna, går på djupet vad gäller känslor och personlighet och där det känns som om man lär känna dem som boken handlar om. Älskar också miljöbeskrivningar som gör att det känns som om jag är där. Efter några år med småbarn runt benen har jag äntligen hittat lusten och framför allt tiden att läsa igen. Var 6-8 vecka är vi ett gäng tjejer som träffas för att diskutera böcker och vi har alltid en bok som vi alla läst. Värdinnan för kvällen väljer den boken vi ska läsa till kommande träff och det är med stor förväntan och spänning den nya boken plockas fram.

onsdag 30 oktober 2013

BRUNO MARS och "Marionetternas döttrar"

Hm. Läste ut "Marionetternas döttrar" trots allt men det var mest för att det var brist på annat. Hade boken nerladdad på telefonen och hade inget annat med mig när tiden blev lång. Ingen höjdarbok iallafall. Älskade hennes "Busters Öron" men denna jag nyss läst är lätt att glömma. Har läst fler av hennes böcker men ingen har kommit upp till "Busters..." nivå


Var och hämtade "Guld" av Chris Cleave på bibblan för nån vecka sen och började läsa den i helgen. Har inte fastnat i den ännu trots dryga 100 sidors läsande men hoppas den tar sig. Gillade "Little Bee" nämligen och då får man givetvis förhoppningar på andra böcker som författaren kommer ut med.



Nåt jag gillar och som jag blir glad över att se är när man kommer ut på olika arbetsplatser/uppdrag  och de har bokhyllor med böcker man kan plocka av och gärna sätta dit egna som man redan läst. I veckan var jag på ett uppdrag där de har just en liten boksamling och där hittade jag "Vredens tid" av Stefan Tegenfalk. Lät som en ruskig bok men jag blev nyfiken och fick plocka den med mig. Tror jag ska plocka med mig den till Stockholm i helgen. Har plockat fram några pocketböcker som jag tar med mig dit nästa vecka för att återgälda.

Vredens tid

På tal om Stockholm! Ska som sagt dit i helgen och det är dotter, dotterns bästa kompis, bästa kompisens mamma (som blivit en nära vän till mig) och jag som på lördagmorgon sätter oss på tåget dit för att på söndag se Bruno Mars i Globen!!! Biljetterna köpte vi i våras men nu är det alltså dags!! Ska bli såå roligt. Blir dessutom tjejernas första stora konsert.











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar